„Probleme deosebite întâmpinăm în colectarea creanţelor provenind din contravenţii acordate persoanelor fizice care au domiciliul în Curtea de Argeş”, se plâng angajaţii Primăriei care au ca sarcină de serviciu colectarea la buget a datoriilor cetăţenilor, datorii care reprezintă amenzi date de poliţişti. „Întrucât nu există corespondenţă între contravenient şi organul care a aplicat contravenţia, majoritatea proceselor verbale ajung în evidenţa Serviciului Taxe şi Impozite, care este nevoit să înştiinţeze toate persoanele pe numele cărora există proces verbal de contravenţie”, spun funcţionarii.
Adică, amenda e dată de poliţie, iar banii ajung în bugetul local. Numai că procesul verbal ajunge la Primărie, iar cei de la biroul respectiv îi înştiinţează pe datornic, iar acesta ar trebui să vină la ghişeu ca să plătească. De cele mai multe ori persoana nu vine, iar administraţia locală se alege cu banii daţi pe hârtia de înştiinţare. Totuşi, anul trecut au sosit la Taxe şi Impozite locale 4200 de procese verbale de contravenţie, 1146 de persoane fiind „debitate în vederea aplicării procedurilor de executare silită”. Conform angajaţilor instituţiei, la finalul anului trecut Primăria avea în evidenţă 1765 de argeşeni ale căror contravenţii se ridică la 949.830 lei.
„Nu prin somaţii se colectează datoriile!”
„Precizez faptul că la activitatea de stabilire, impunere şi colectare a veniturilor bugetului local, care de fapt asigură finanţarea cheltuielilor la nivel local, trebuie acordată o mai mare atenţie pe viitor, nu poţi colecta impozitele şi taxele locale numai prin somaţii trimise prin poştă sau prin deplasarea inspectorilor cu maşina personală sau prin mijloace de transport în comun”, crede Gheorghe Florescu, directorul economic al Primăriei.