„Administraţia publică locală a municipiului Curtea de Argeş depune eforturi pentru a face din municipiu un loc care să pună la dispoziţia locuitorilor dar şi a turiştilor alternative pentru modurile de transport în direcţia scăderii traficului motorizat în favoarea celui nemotorizat (velo şi pietonal)”, se arată în Politica de parcare a municipiului, document ce stă la baza proiectului „Dezvoltarea transportului public în Municipiul Curtea de Argeş”.
„Eforturile” pe care administraţia locală le depune trebuie să fie intense şi de lungă durată, fiindcă datele statistice citate de aceeaşi Politică de parcare sunt cam triste. Astfel, în 2016 în municipiu erau 306 maşini la mia de locuitori. Dacă sunt 30.000 de locuitori, oficial, înseamnă că sunt la Curtea de Argeş peste 9000 de maşini. În acelaşi timp, tot documentel oficiale o spun, sunt amenajate 1694 locuri de parcare, „sub forma parcării pe stradă şi parcare în afara străzii”. Ca distribuţie, spaţiile destinate parcărilor se regăsesc, cu precădere, în zona centrală, în apropierea obiectivelor turistice şi celor social-economice şi în zonele blocurilor. Tot statistica oficială spune că unui loc de parcare amenajat i-ar reveni 3,15 autoturisme, cele mai aglomerate zone fiind, evident, cele centrale. De altfel, locuitorii municipiului au declarat pentru cei care au făcut studiul care a stat la baza elaborării documentului citat că insuficienţa locurilor de parcare reprezintă una dintre principalalele probleme pe care le are municipiul.