120 de posturi de asistenţi personali

Direcţia de Asistenţă Socială (DAS) are 120 de posturi pentru asistenţii personali ai persoanelor cu handicap, potrivit unei decizii recente a Consiliului Local, salariile acestora  fiind plătite din bugetul local.

În acest moment DAS are angajaţi 86 de asistenţi personali, dar se primesc în fiecare lună câte 3-4 solicitări de angajare, spune şeful Direcţiei, Mariana Moise. Conform legii privind protecţia şi promovarea persoanelor cu handicap, „autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să prevadă şi să garanteze în bugetul local sumele necesare din care se suportă salarizarea precum şi celelalte drepturi cuvenite asistentului personal”.

Aceeaşi lege prevede că „pe perioada îngrijirii și protecției persoanei cu handicap grav, pe baza contractului individual de muncă, asistentul personal are următoarele drepturi: salariu; program de lucru care să nu depășească în medie 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână;concediu anual de odihnă, potrivit dispozițiilor legale aplicabile personalului încadrat în instituții publice;transport urban gratuit”. De asemenea,  pe perioada absenței temporare a asistentului personal, angajatorul are obligația de a asigura persoanei cu handicap grav un înlocuitor al asistentului personal. În situația în care angajatorul nu poate asigura un înlocuitor al asistentului personal, persoanei cu handicap grav i se acordă indemnizați specifică sau găzduirea într-un centru de tip respiro”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email