Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

La Judecătorie s-a reluat activitatea apoi s-a restrâns

Category: Social Published: Monday, 16 March 2020 Written by Interes argesean

După o perioadă în care la Judecătoria Curtea de Argeş s-au judecat puţine cazuri, magistraţii protestând, ca aproape toţi colegii lor din ţară, pentru pensii speciale, condiţii de lucru, etc, de pe 9 martie activitatea a revenit la normal. „În cadrul Adunării Generale a judecătorilor de la Judecătoria Curtea de Argeş din data de 02 martie 2020 s-a hotărât încetarea formei de protest declanşată de către Adunarea generală a judecătorilor conform Hotărârii nr. 9 din data de 20 decembrie 2019, începând cu data de 09 martie 2020”, se arată într-un comunicat al Judecătoriei.

Care este noul program cu publicul

Câteva zile mai târziu, din cauza coronavirusului, Judecătoria a fost nevoită să ia alte măsuri prin care a restrâns din nou activitatea. Astfelprogramul de lucru cu publicul în cadrul compartimentelor REGISTRATURĂ şi BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII CU PUBLICUL, va fi, începând cu data de 12 martie 2020 și până la data de 30 aprilie 2020 următorul: luni – vineri orele 09,00-11,00. Programul de lucru cu publicul în cadrul compartimentelor ARHIVĂ, BIROU DE EXECUTĂRI PENALE şi BIROU DE EXECUTĂRI CIVILE va fi, începând cu data de 12 martie 2020 și până la data de 30 aprilie 2020 următorul: luni, miercuri și vineri orele 11,00-13,00”, potrivit unui anunţ al Judecătoriei.

 Începând de joi, accesul justițiabililor, martorilor, avocaților în sediul instanței se face doar după completarea unei declarații pe propria răspundere din care să rezulte că nu au circulat, în cursul anului 2020, în zonele grav afectate de virusul  COVID-19, că nu au intrat în contact cu persoane care au călătorit în această zonă, că nu prezintă simptomele specifice infestării cu virusul COVID-19 şi că nu s-a instituit în sarcina lor măsura autoizolării sau a carantinei.

Declarațiile tipizate vor fi puse la dispoziția persoanelor prin grija Președintelui Judecătoriei Curtea de Argeș și Grefierului Șef.  Acestea se completează și semnează anterior intrării în sediul instanței, în fața agenților Jandarmeriei Române care vor verifica identitatea persoanei și răspunsurile date, iar a finalul programului de lucru, declarațiile astfel completate se vor înainta grefierului șef care le va arhiva, precizează anunţul.

Persoanele care refuză completarea declarației nu vor putea pătrunde în sediul instanței, iar persoanele care au cel puţin un răspuns afirmativ la întrebările din declaraţie nu vor fi primite în sediul instanţei.

Ce se întâmplă cu dosarele aflate pe rol

„În măsura în care acestea au pe rol dosare vor formula o declaraţie privind situaţia în care se află şi care va fi înaintată prin email sau fax la dosarul cauzei. În declaraţie, persoana în cauză va menţiona dacă solicită amânarea judecării cauzei, judecarea în lipsă sau în prezenţa mandatarului convenţional, legal, avocat, etc.

În cauzele urgente prin natura lor şi care nu permit amânarea, interesele persoanelor vor fi apărate de către apărătorii aleşi sau, după caz, desemnaţi din oficiu.

De asemenea, începând cu data de 12 martie 2020 accesul persoanelor în sediul  instanței, cu excepția magistraților, personalului conex și auxiliar și al reprezentanților unităţilor de parchet se va face doar pe uşa principală, potrivit anunţului semnat de preşedintele Judecătoriei, judecătorul Corneliu-Adrian Stana.

Hits: 379

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments