Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Desemnarea câştigătorului licitaţiei autostrăzii Piteşti – Curtea de Argeş, amânată pentru a 11-a oară

Category: Social Published: Monday, 01 April 2019 Written by Interes argesean

Între timp, Ministerul Transporturilor schimbă traseul

Ultimul termen dat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA pentru desemnarea câştigătorului secţiunii 5 a autostrăzii Piteşti – Sibiu, respectiv tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş, este 30 aprilie 2019, asta după ce pe 22 martie a fost din nou amânat.

Au mai rămas doar patru

Nu mai surprinde pe nimeni această nouă amânare. Pe 11 iulie 2017 a avut loc licitaţia, aşa că e de aşteptat ca desemnarea să se facă la doi ani de la licitaţie. După cum aţi aflat din ziarul nostru, unii dintre cei care s-au înscris în procedură şi au depus oferte au fost eliminaţi din cursa pentru obţinerea contractului, ultimii dintre ei fiind italieni şi o asociere din care face parte şi o firmă din China. De altfel, chinezii de la China Railway au depus contestaţii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) şi fac acuzaţii grave. Ei spun că vreme de opt luni Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, autoritatea contractantă a licitaţiei, nu a făcut nimic.

Din cele opt oferte depuse, ( Astaldi SpA,  Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd – Viaponte Rom SRL – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA, Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA, Asocierea Itinera SpA – Retter Projectmanagement SRL,  Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA, Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA), Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali şi Asocierea Trameco SA – Vahostav SK as – Construcții Erbașu SA – Vega '93 SRL – East Water Drillings SRL), patru au fost eliminate până acum şi mai sunt patru.

Ce se modifică şi de ce

Potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiţii „Autostrada Sibiu-Piteşti”publicat săptămâna trecută pe site-ulMinisterului Transporturilor şi pentru care se primesc sugestii până pe 8 aprilie, se  aprobă noi indicatori tehnico-economici pentru autistrada aceasta,  modificându-se şi o parte din traseul stabilit prin studiul de fezabilitate din anul 2008. Astfel, autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,11 km, va costa 18,59 miliarde lei (inclusiv TVA), iar durata de execuţie va fi de 88 luni.

Principalele modificări aduse celor două secţiuni din zona noastră, secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş şi secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, sunt următoarele - traseul autostrăzii pe secțiunea 4 este identic cu cel din 2008 pe aproximativ 65% din lungimea traseului (6,3 km). Restul traseului realizează conexiunea dintre traseul stabilit în cadrul Studiului de fezabilitate din 2008 și cel al Secțiunii 5Traseul autostrăzii dintre Curtea de Argeș și Pitești se menține relativ apropiat de cel stabilit în anul 2008 cu corecții locale, în general datorate evitării la maxim a siturilor protejate și a zonelor construite.

Cele mai mari corecții sunt realizate în zona municipiului Curtea de Argeș, unde traseul nou ales evită traversarea zonelor construite și în zona Băiculești, unde se evită afectarea albiei vechi a râului Argeș.

A fost necesară și alinierea proiectului la cerințele noilor norme și normative revizuite/actualizate atât cele naționale cât și cele europene, se arată în documentul citat.

Noduri rutiere, poduri şi tuneluri

Potrivit acestuia, la începutul secţiunii 4 (km 82+946), în dreptul comunei Tigveni, unde traseul autostrăzii se desfăşoară pe valea râului Topolog, se va amenaja nodul rutier Tigveni care va asigura legătura cu DN 7C prin intermediul DJ 678A şi va  prelua traficul localităţilor de pe valea Topologului precum şi traficul de pe DN 7C între municipiile Râmnicu Vâlcea şi Curtea de Argeş.

Nodul rutier Curtea de Argeş este situat în zona km 93+100 al autostrăzii cu acces direct în DN 73C printr-un drum de legătură în lungime de 2,60 km, iar nodul rutier Băiculeşti se situează în zona km 107+100 al autostrăzii cu acces direct în DN7C printr-un sens giratoriu cu calea inelară de 7,0 m.

Pe secţiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeş sunt 12 structuri - poduri /pasaje/viaducte, iar pe secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti sunt 19 astfel de structuri. De asemenea, pe tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş este prevăzut un tunel la km 85+650- km 87+100 1350 

Hits: 1135

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments