Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Cetăţenii întreabă, instituţiile nu răspund. Noroc cu soarele care a topit grămezile.

Category: Social Published: Wednesday, 27 February 2019 Written by Interes argesean

Serviciul Gospodărie nu poate lua mormanele de zăpadă pentru că nu are bani, şi nu ştie cât s-a cheltuit pentru deszăpezire

Iulia Georgescu, un cetăţean cu spirit civic, preocupată de administrarea oraşului şi de modul în care se cheltuiesc banii publici la Curtea de Argeş, a făcut o solicitare la Serviciul Public de Gospodărie Comunală (SPGC), în baza Legii privind accesul liber la informaţii. Răspunsul primit de Iulia este cel puţin ciudat.

„S-au dus zăpezile, s-a dus și revolta pe serviciile publice din Curtea de Argeș. Pentru mine, nu, deloc. După a doua ninsoare puternică, anunțată, am trimis o solicitare de informații public Serviciului Public de Gospodărire Comunală (pentru municipiul, nu comuna) Curtea de Argeș. Voiam să știu ce buget au consumat (n-am aflat), care e programul de intervenție (n-am aflat), cu ce se descurcă. Aparent, pentru prima oară ridică problema vechimii echipamentelor și numărului mic de angajați. În toamnă declarau că sunt pregătiți cu x tone de sare.

Am primit o adresă nesemnată, confuză, care îmi spune că nici măcar nu pot ridica mormanele de pe marginea străzilor PRINCIPALE sau de pe trotuare. Noroc că le-a topit căldura. Trist.

Scriu această postare nu ca să arăt cu degetul, ci ca să informez oamenii pentru ce plătim, dar și ca să motivez. Da, putem cere informații scrise, putem responsabiliza serviciile publice dacă am fi mai mulți, mai hotărâți, mai dispuși să cerem socoteală la sursă, nu doar retoric pe facebook.
Pare că au mai constatat și cei de la Ziarul Interes Argesean că ceva e în neregulă cu administrarea orașului. Întrebarea e ce facem? Continuăm să ne vedem de treburile noastre zilnice super-importante sau aruncăm un ochi și la circuitul banilor plătiți de noi către stat? La calitatea serviciilor care ar trebui plătite cu prețul taxelor noastre?”, a scris Iulia Georgescu pe facebook, iar comentariile altor cetăţeni nu au întârziat să apară. Iată ce a scris Paula Mogoş – „Dacă ar exista responsabilitate şi responsabilizare civică, ar sta altfel lucrurile. Ar trebui să cerem socoteală toți, oricând, ce se face cu banul public. Ar trebui începută educaţia în sensul ăsta încă din şcoala primară. Să învățăm devreme tot ce se poate referitor la drepturile şi obligaţiile noastre ca cetăţeni, şi cum să le punem în aplicare”.

Un răspuns pentru mai multe întrebări

Iulia Georgescu a întrebat clar şi precis câteva lucruri – care este suma cheltuită de SPGC iarna aceasta şi pe ce s-au dus banii, câte maşini de deszăpezire are SPGC, câţi angajaţi lucrează şi după ce program, când se vor ridica mormanele de zăpadă şi când se va curăţa carosabilul de zăpada rămasă pe Bulevard, strada Victoriei şi strada Negru Vodă.

Răspunsul primit de ea, nesemnat, este următorul – deszăpezirea este o activitate la zi şi nu se pot stabili cheltuielile acum, dotările sunt două autobasculante şi trei tractoare, şoferii de pe utilaje lucrează tot timpul, ridicarea zăpezii şi curăţarea carosabilului nu se pot face întrucât SPGC trebuie să se încadreze în bugetul alocat şi nu dispune de „mijloacele şi fondurile necesare”.

Hits: 2597

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments (2)