La 120 de ani de la inaugurare, gara regală este aproape o ruină

Category: Social Published: Thursday, 04 October 2018 Written by Interes argesean

Şi  a doua licitaţie pentru reabilitarea clădirii a fost anulată

26 septembrie a fost data limită pentru primirea ofertelor pentru  contractul „Reparaţii, reabilitare şi restaurare clădire călători din stația C.F. Curtea de Argeș (expertiză şi DALI - clădire monument istoric)”. Licitaţia a fost organizată de Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" – SA prin Sucursala Regională CF Craiova. După cum ziarul nostru v-a informat, a fost  a doua oară când SNCFR scoate la licitaţie expertiza şi realizarea documentaţiilor de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI) pentru reabilitarea şi restaurarea gării regale din Curtea de Argeş, dar la precedenta nu s-a înscris nimeni, aşa cum s-a întîmplat şi săptămâna trecută. Potrivit sistemului electronic de achiziţii publice, „aceasta procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere ofertă nu au existat ofertanţi înscrişi”. Valoarea estimată a contractului a fost de  65.500 lei, iar durata contractului este 24 de luni din care execuție propriu-zisă două luni.

Suma este mică, spun specialiştii, şi din acest motiv nu s-ar înscrie nimeni. În aceste condiţii, dacă pentru documentaţii şi avize banii sunt puţini, şi nimeni nu e interesat să le obţină şi să le facă, e de presupus că şi pentru lucrările efective banii ar fi la fel de puţini. Între timp, gara se dărâmă încet dar sigur şi nici măcar mesh-ul de pe faţadă, rupt şi el, nu mai poate să astupe zidurile măcinate de timp şi de vreme.

Inaugurată în 1898

Gara din Curtea de Argeş a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, dată la care a avut loc punerea în circulaţie a căii ferate Piteşti-Curtea de Argeş, având lungimea de 38,4 kilometri. A fost construită în mai puţin de unsprezece luni, la cererea Regelui Carol I, după planurile cunoscutului arhitect francez Andre Lecomte de Nouy, acelaşi care restaurase Mănăstirea Curtea de Argeş. Coordonatorul întregului ansamblu de lucrări feroviare din zonă a fost eminentul inginer Elie Radu. Clădirea Gării din Curtea de Argeş a fost declarată monument de arhitectură, având un design care o face să fie unică în România. Gara a fost înfiinţată cu scopul de a înlesni deplasarea membrilor familiei regale la Mănăstirea Curtea de Argeş, după alegerea acesteia de către Regele Carol I drept necropolă regală. A primit supranumele de „Gară Regală”, pentru că toţi suveranii României înmormântaţi la Curtea de Argeş au fost aduşi în oraş cu trenul.

Hits: 489

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments