Cererea de locuri de parcare este dublă faţă de numărul celor existente

Category: Social Published: Wednesday, 22 August 2018 Written by Interes argesean

Dezbaterea publică pe tema Regulamentului parcărilor rezidenţiale din municipiul Curtea de Argeş s-a bucurat de un oarecare succes. Zilele trecute, în sala mare a Primăriei, administratori şi preşedinţi ai asociaţiilor de proprietari au participat la dezbaterea Regulamentului, dezbatere condusă de Adriana Ciorbaru, şeful Biroului de Administrare a Domeniului Public şi Privat (ADPP) al municipiului, alături de care s-a aflat şi şeful Compartimentului Transporturi, Nicolae Păunescu.

„Am primit foarte multe solicitări de la cetăţeni care vor să închirieze locurile de parcare. Era o chestiune pe care trebuie să o rezolvăm. Procedura e aceasta – întâi aşteptăm listele de la asociaţiile de locatari, apoi marcăm locurile de parcare şi trecem la licitaţii acolo unde e cazul. Dacă sunt suficiente, putem să le atribuim direct, unde sunt mai multe cereri, ţinem licitaţie”, a spus Adriana Ciorbaru.

„Lăsaţi toată greutatea pe noi!”

Reprezentanţii asociaţiilor de proprietari i-au reproşat Adrianei Ciorbaru că „Primăria lasă toată greutatea” pe ei.

„În urmă cu câţiva ani am mai făcut astfel de liste, şi a ieşit mare scandal. Aţi trecut în Regulament un loc de parcare pentru un apartament, unii au câte două maşini, alţii, chiar dacă sunt în străinătate, au apartamente la Curtea de Argeş şi vor loc de parcare pentru că se întorc”, a afirmat un administrator de asociaţie. Şeful de la ADPP a ascultat toate propunerile şi a primis că va ţine cont de ele şi, unde este cazul, va modifica Regulamentul. Acesta urmează să fie votaat de Consiliul Local la şedinţa de la sfârşitul lunii august, apoi, în două – trei săptămâni, va fi pus în aplicare. Mai întâi argeşenii vor face cerere pentru un loc de parcare, apoi, dacă sunt mai multe solicitări decât locuri, se scot la licitaţie.

„La noi sunt 98 de locuri de parcare şi 335 de cereri”, a spus un administrator, iar un altul a semnalat o altă problemă, a garajelor. „Garajele care au fost construite pe o suprafaţă mai mare vor fi demolate. Chiar dacă sunt cu contract în regulă tot nu au voie să depăşească suprafaţa aprobată, aşa că le vom demola şi vom crea mai multe locuri de parcare”, a spus Adriana Ciorbaru.

Ce spune Regulamentul

Potrivit Regulamentului, „locurile de parcare care fac obiectul atribuirii şi folosirii sunt cele situate în parcările de reşedinţă, amenajate de Primăria Municipiului Curtea de Argeş, la mai puţin de 30 m de frontul imobilelor utilizate de locatari, distanţa de 30 de metri putând fi depăşită în funcţie de configuraţia perimetrului de amplasare a parcării”.

Articolul 2 al Regulamenului prevede că „în parcările de reşedinţă se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament, la taxa stabilită prin H.C.L. sau la taxa licitată, cu excepţia persoanelor care deţin garaje sau copertine autorizate. Locurile de parcare din parcările de reşedinţă vor fi atribuite/licitate numai după amenajarea, semnalizarea şi numerotarea acestora de către administratorul parcării de reşedinţă”. În plus „deţinerea unui autovehicul, având inspecţia tehnică periodică la zi, în proprietate sau în folosinţă, constituie condiţie obligatorie pentru a participa la procedura de atribuire/licitare a locurilor de parcare”.

În situaţiile în care numărul de solicitări depăşeşte numărul de locuri amenajate în parcarea de reşedinţă sau când unul sau mai multe locuri sunt solicitate expres de mai mulţi locatari, atribuirea se va face prin licitaţie publică. Preţul de pornire al licitaţiei îl reprezintă taxa de bază stabilită prin hotărâre a Consiliului Local. Procedura de atribuire/licitaţie se va organiza nominal pentru fiecare loc de parcare situat în parcarea de reşedinţă, iar atribuirea locurilor din parcările de reşedinţă şi eliberarea abonamentelor de reşedinţă se va face numai persoanelor fizice domiciliate/rezidente în imobilele arondate acestor parcări.

Abonamentele se fac pe o perioadă de 5 ani

În cazul în care numărul de solicitanţi este mai mic decât numărul de locuri de parcare amenajate, se pot atribui locuri de parcare şi pentru locatari persoane fizice sau juridice din imobilele apropiate care nu au primit locuri în parcarea de reşedinţă aferentă acestora, sau se pot atribui mai multe locuri de parcare pentru acelaşi apartament, cu condiţia achitării taxelor aferente.

Abonamentele de reşedinţă dau dreptul folosirii locului de parcare de luni până vineri, între orele 16:00 şi 7:00 ale zilei următoare şi de sâmbătă de la orele 7:00 până luni la orele 7:00. Abonamentele se vor elibera de Primăria Municipiului Curtea de Argeş, pe o perioadă de 5 ani. În cazul în care solicitantul căruia i s-a atribuit loc de parcare în parcarea de reşedinţă nu achită în termen de 30 de zile de la data atribuirii locului de parcare taxa aferentă, va pierde locul de parcare atribuit, care va putea fi reatribuit altor solicitanţi.

Taxa de parcare este de 100 lei/an, dar  cuantumul acesteia  poate fi actualizat periodic prin hotărâri ale Consiliului Local.

Hits: 1503

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments (1)