Oraşul gropilor

Category: Social Published: Thursday, 08 February 2018 Written by Interes argesean

Deşi mai e mult până când vine primăvara, iar gropile din asfalt se numără, de obicei, cam pe la începutul lunii martie, anul acesta lucrurile stau cu totul altfel. La sfârşit de ianuarie, după câteva reprize timide de ninsoare, străzile din Curtea de Argeş sunt pline de gropi. Probabil dacă mai ninge vreo săptămână, la primăvară asfaltul o să fie extrem de rar pe străzile noastre.

În mod ciudat, în fiecare an se întâmplă fix la fel. Ninge puţin, sarea pe carosabil e rară, dar gropile sunt din ce în ce mai mari. Tot în fiecare an Serviciul Public de Gospodărie Comunală  (SPGC) cheltuieşte bani mulţi pentru a le astupa, pentru ca anul următor să o ia de la capăt. Oare asfaltul pus în gropi e de vină, e prea subţire sau prea slab, ori cei care îl aştern nu ştiu ce fac...Sunt întrebări la care nimeni nu răspunde, dar pe care toţi argeşenii şi le pun.

Să luăm exemplul străzii Banu Mărăcine. Pe partea dreaptă deja abia mai poţi să treci. La intrarea pe strada Cuza Vodă dinspre Biserica Domnească e la fel, ca şi pe Despina Doamna. Cel puţin aceste trei artere ies din iarnă în ultimul hal. Bine, acum nici măcar nu am ieşit din iarnă, aşa că dezastrul va fi chiar mai mare atunci.

Un lucru este sigur şi mulţi şoferi ne-au confirmat. Gropile sunt mult mai multe, dar şi mai adânci decât în toamna anului trecut, şi toate reprezintă adevărate obstacole pentru conducătorii auto. Mari sau mici, craterele din asfalt fac zile fripte şoferilor care trec zilnic pe arterele municipiului. În fiecare zi şoferii  înjură şi adresează cuvinte „dulci” tuturor autorităţilor care ar trebui să rezolve această problemă.

Haos pe strada Banu Mărăcine

Strada Banu Mărăcine este plină de gropi şi arată ca după un adevărat bombardament. Şoferii trec cu greu printre ele şi de multe ori aici se formează cozi, mai ales la ora la care copiii ies de la cursuri, chiar dacă strada este cu  sens unic de circulaţie. „Este dezastru aici pe stradă. De fapt cam peste tot este la fel. Aşa se întâmplă la noi. Cum trece iarna, străzile sunt pline de gropi. Am văzut că s-au făcut lucrări pe aici, dar nu poţi lăsa strada aşa. De multe ori se face aglomeraţie pentru că mergem încet. Mai sunt de vină şi cei care opresc aici ca să aştepte copiii de la şcoală. O fi sens inic, dar când o parte e blocată de maşini,cu greu treci. Plus că traversează într-o veselie părinţi cu copii de mână, prin spatele sau prin faţa maşinilor.În fiecare zi este haos”, spune un şofer din municipiu. Pe această stradă, cel puțin săptămâna aceasta o să fie mai liber, pentru că elevii au vacanță.

Conducătorii auto spun că din cauza gropilor se pot produce şi accidente. De multe ori şoferii trebuie să ocolească gropile din asfalt, dar şi pietonii care merg pe marginea străzii, pentru că trotuarele sunt ocupate de maşini. „În zona Finanţelor de abia ai loc să treci. Mai este parcarea în care maşinile nu încap cu totul şi ies în stradă astfel încât nu pot trece două maşini, ce mai, e dezastru”, spune un alt şofer argeşean.

Zona terasei 1 Mai plină de cratere

Şi strada 1 Mai din este plină de gropi foarte mari. „E prăpădită rău strada. E mai dificil că vii mai tare aici în curbă şi te trezeşti cu gropile în faţă. Nici nu mai ai timp să reacţionezi şi uite aşa rupi maşina. Mai ales acum că te costă o grămadă de bani reparaţiile. Nu cred că ar fi o problemă dacă ar asfalta această zonă a străzii”, spune ul locuitor al cartierului. Şoferii spun că le este foarte greu să ocolească gropile pentru că spaţiul pe stradă este foarte redus din cauza camioanelor care trec foarte des prin zonă. „Nu prea ai cum să fereşti toate gropile că vin alţii cu maşini mari, camioane de aprovizionare pentru depozitele  de aici, şi nu ai unde să te bagi. Acostamentul drumului este distrus pe o parte şi nu ai ce face. Trebuie să opreşti, că altfel nu ai loc”, spune un alt conducător auto.

O altă zonă cu probleme, în care sunt întâlnite unele dintre cele mai mari „cratere” din şosea este Terasa 1 Mai. „Nu ştiu de ce mai plătim taxe şi impozite dacă oraşul arată în halul acesta. Săptămâna trecută am strâmbat o jantă aici, în faţa pieţei. Era apă pe jos şi nu am văzut o groapă. Am dat în ea şi asta a fost. Cine îmi plăteşte mie paguba? De ocolit nu ai ce să ocoleşti că sunt prea multe. Ar trebui să nu mai plătim nimic dacă suntem trataţi aşa”, se plânge un tânăr șofer din municipiu.

 „Minunata” strada Despina Doamna

Strada Despina Doamna este intens circulată. În urmă cu mai mulți ani, strada a fost asfaltată la insistenţele fostului consilier local Marian Ducă. Era jale, efectiv nu se mai putea circula pe ea pentru că gropile ajunseseră şi la jumătate de metru. Anii au trecut, ceva cârpeli s-au mai făcut, acum însă strada Despina Doamna arată ca după război. Asfaltul s-a stricat şi cu largul concurs al celor de la apă canal care au avut avarii dese şi au spart strada mereu.

Strada Posada, test de rezistenţă

O stradă asfaltată des este Posada, sau prelungirea Nevers. Deşi gropile sunt astupate în fiecare an, asfaltul a crăpat iarăși şi s-au format gropi adânci şi pe suprafeţe mari. Când plouă, se umplu de apă, iar cei care nu-şi dau seama de dimensiunea lor pot să rămână în crater. Locuitorii blocului de vis-a-vis stau la geam şi se amuză teribil când aud un scrâşnet de roţi sau nişte înjurături adresate de şoferul ghinionist.

Pe Cuza Vodă, vai de şoferi

Intrarea dinspre Biserica Domnească a străzii Cuza Vodă este un dezastru. A apărut mai de mult dar săptămâna trecută s-a adâncit un şanţ în mijlocul străzii. E imposibil de evitat, iar cei care nu-şi dau seama de cât de adâncă e groapa rămân cu maşina acolo. Nu doar acolo sunt probleme, dar groapa de la intrare pare menită să-i avertizeze pe cei care nu ştiu că urmează o zonă de ... tranşee.

În ţările civilizare, orice zonă din carosabil care are probleme este semnalizată corespunzător. La Curtea de Argeş într-o vreme gropile adânci erau semnalizate cu crengi. Acum, ar trebui tăiaţi mulţi copaci ca să fie puse crengile în gropi.

Hits: 825

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments