Cum puteţi să luaţi ţepe în numele băncilor!

Category: Social Published: Thursday, 20 August 2009 Written by Gabriela Dobra

Mulţi argeşeni au rămas fără bani în conturi, după ce au răspuns unor mail-uri-fantomă trimise de un grup de infractori în numele Raiffeisen Bank. Escocheria este destul de simplă. Mai întâi, infractorii contruiesc o pagină de internet fantomă pe

care pun logoul băncii şi apoi, cu diferite pretexte, încearcă să îi convingă pe argeşeni să îşi lase datele personale pe respectiva pagină fantomă. Din păcate, mulţi s-au lăsat păcăliţi pentru că pagina web este realizată într-un mod cât se poate de realistic. O altă metodă de a scoate bani de la argeşenii creduli a fost prin intermediul unor sms-uri, prin care oamenii erau sfătuiţi să sune la un număr de telefon, care ulterior se dovedea a fi cu suprataxă. Reprezentanţii Raiffeisen Romania îi sfătuiesc pe argeşeni să nu se lase păcăliţi şi să nu răspundă unor astfel de mesaje.

 

Băncile nu trimit NICIODATĂ mail-uri sau s.m.s.-uri!

“Raiffeisen Bank nu trimite sub nici un pretext pe e-mail sau SMS mesaje de verificare sau de alertare conţinând formulare, programe atasşate sau redirecţionări către site-uri care să solicite date personale sau informaţii confidenţiale. Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de mail contrafăcute sau inexistente cu scopul de a fura informaţii confidenţiale sau în scop de fraudă. Cea mai sigură măsură de prevenire a unei posibile fraude este să nu daţi curs recomandărilor/ solicitărilor dintr-un asemenea mesaj”, spun reprezentanţii băncii.

Clienţii care primesc astfel de mesaje sunt rugaţi să contacteze banca

În cazul în care primesc astfel de mesaje, argeşenii sunt sfătuiţi să contacteze de urgenţă Raiffeisen Bank. Acest lucru poate fi făcut la telefon sau prin e-mail:
n la numerele de telefon: 021 306 5555, 021 306 5556 (tarif normal, apelabile non-stop din orice reţea, din ţară şi din străinătate)
n sau prin e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 “În cazul în care sesizarea se face sub forma de e-mail vă rugăm să trimiteţi mesajul ca ataşament pentru a se putea vedea şi header-ul mesajului. Avem sesizări privind astfel de mesaje atăt de la clienţii Raiffeisen Bank cât şi de la persoane care nu sunt clienţi ai bancii. Deoarece ne confruntăm din ce în ce mai des cu astfel de mesaje false, vă asigurăm că Raiffeisen Bank are pregătit un set de măsuri rapide pentru blocarea acestor tentative de fraudă, intervenind promt pentru limitarea efectelor şi dezactivarea cât mai rapidă a acestor site-uri. Puteţi urmări site-ul bancii pentru a vedea alertele privind raportarea unor atacuri de phishing”, explică reprezentanţii  Raiffeisen Bank

Sfaturi pentru a nu vă lăsa păcăliţi

Pentru a evita orice problemă, şi mai ales pentru a nu rămâne fără bani în cont, Raiffeisen Bank reaminteşte argeşenilor câteva aspecte de baza privind utilizarea în mod corect şi sigur a instrumentelor de acces la conturi:
n Nu răspundeţi nici unei solicitări de a divulga Parola, codul PIN, numărul de card!
n Raiffeisen Bank nu va colecta sau valida niciodata prin e-mail sau SMS informaţii confidenţiale (parola, număr întreg de card sau cod PIN);
n Parola, codul PIN nu se divulgă sub nici un motiv; acestea sunt destinate în mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul în mod securizat la canalele specializate de acces: ATM, POS, Raiffeisen Online;

Pe site-ul official al băncii găsiţi dovada că totul este o escrocherie

În alte situaţii, argeşenii erau înştiinţaţi prin sms că au depăşit termenul termenul scadent. „ Vă reamintim că aţi depăşit termenul scadent. Vă aşteptăm să achitaţi. Mulţumim, Departamentul Colectare, Raiffeisen Bank, 0372213800”. Mulţi s-au lăsat păcăliţi şi au sunat la acest număr, care nu are nimic de-a face cu Raiffeisen Bank.  “Abia plătisem rata când am primit sms-ul. Am sunat înapoi ca să confirm plata şi să le spun că nu am restanţe. Abia apoi am înţeles că numărul era cu suprataxă şi totul era o escrocherie”, povesteşte un argeşean care s-a lăsat păcălit. Pentru a nu deveni ţinta unor escroci, argeşenii sunt sfătuiţi de reprezentanţii Raiffeisen Bank să nu răspundă la sms sau mail-uri, trimise în numele băncii iar atunci când au nelămuriri pot să viziteze site-ul oficial sau să meargă direct la cel mai apropiat sediu Raiffeisen Bank. 

Hits: 3566

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments