Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Clădire construită direct din trotuar

Category: Fapt divers Published: Thursday, 14 November 2019 Written by Interes argesean

Strada 1 Decembrie ar fi trebuit să fie şoseaua de centură a oraşului dacă administraţia locală ar fi cumpărat fosta cale ferată de la Foresta. Cum edilii nu au fost interesaţi să realizeze ceva cu adevărat util pentru comunitate, bucăţi de teren au fost cumpărate de diverşi cetăţeni şi firme, iar construcţiile au început să apară. Toate au autorizaţie de construire, am aflat de la Primărie, dar dacă toate construcţiile o respectă, asta nu au ştiut să ne spună reprezentanţii Direcţiei Arhitect Şef. Oricum, angajaţii acestui Biroul merg să verifice numai dacă au fost sesizaţi că sunt probleme la o construcţie, verificări din proprie iniţiativă nu fac.

Totuşi, unele situaţii sunt flagrante, aşa cum se întâmplă cu o clădire care e aproape finalizată, lângă baza de tenis de pe strada 1 Decembrie. În februarie anul trecut, când lucrările erau în toi, cetăţenii au sesizat faptul că muncitorii sapă sub stradă, dar nimeni nu a luat măsuri, iar lucrările au continuat. De la Direcţia Arhitect Şef din Primărie am aflat că autorizaţia de construire pentru acest imobil  a fost eliberată în 2017, de către fostul şef al Direcţiei, Cătălin Băşoiu, care nu mai lucrează în instituţie.

Ce prevede Regulamentul de urbanism

Acum, clădirea care va găzdui spaţii comerciale, conform autorizaţiei, este aproape gata, numai că ea începe direct din trotuar, zidul este pe trotuar. Funcţionarii de la Direcţia Arhitect Şef spun că nu ştiu nici în acest caz dacă se respectă autorizaţia, dar sunt convinşi că „a fost dată aşa cum trebuie”, pentru că fostul şef al Direcţiei era extrem de scrupulos.

Municipiul Curtea de Argeş are un Regulament de Urbanism de peste 200 de pagini, care poate fi consultat de oricine pe site-ul Primăriei. Conform acestuia, „amplasarea construcțiilor noi cu funcțiune de locuire, se va face cu respectarea distanțelor minime obligatorii față de drumurile publice, funcție de categoria acestora și intensitatea traficului și anume : -8,00 m de la carosabil la aliniamentul construcțiilor noi (...)pentru a putea asigură condiții bune de însorire a construcțiilor, distanță dintre fronturile construite de o parte și de altă a străzii, trebuie să fie mai mare sau cel puțin egală cu un H, (înălțimea construcției celei mai mari)”.

Acelaşi Regulament de urbanism prevede că „limita zonelor drumurilor este conform HG 36/1996 autostrazi sau drumuri expres -50 m din axul drumului, Drumuri naţionale - 22 m din axul drumului (modificata in 2016 – de la limita de siguranta), drumuri judeţene - 20 m. din axul drumului, drumuri locale – 18 m. din axul drumului )”.

Hits: 1958

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments (4)