44 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului

Category: Fapt divers Published: Thursday, 27 September 2018 Written by Interes argesean

În septembrie s-au împlinit  44 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri construite vreodată.

Sunt puţini românii care nu au trecut Transfăgărăşanul, cea mai spectaculoasă şosea din ţară, a cărei construcţie a început în 1970 şi care a fost dată în folosinţă în septembrie 1974. Panglica de asfalt şerpuieşte printre munţi, urcă şi coboară  oferindu-le pasagerilor sau celor care se încumetă să meargă cu bicicleta senzaţii de neuitat. Altitudinea maximă de pe traseu este de  2042 metri,  în Căldarea glaciară Bâlea. 

Drumul naţional Transfăgărăşan cuprinde cel mai lung tunel rutier din România (887 m) şi este situat la cea mai mare altitudine din ţară, de 2.045 m. Proiectul, o ambiţie a dictatorului Nicolae Ceauşescu de a asigura un drum strategic printre munţi, a fost construit în patru ani, în intervalul 1970-1974. Construcţia drumului a fost deseori criticată pentru metodele de lucru, care au provocat oficial 40 de morţi, dar neoficial câteva sute, conform persoanelor care susţin că au participat la proiect.
Drumul DN7C – Transfăgărăşan începe în comuna Bascov şi se termină la intersecţia cu drumul DN1 între Sibiu şi Braşov, în apropierea comunei Cârţişoara, având o lungime de 151 km. Circulaţia pe Transfăgărăşan este deschisă doar patru luni pe an, în intervalul 30 iunie-31 octombrie.
Transfăgărăşanul a devenit celebru la nivel mondial după ce britanicii de la Top Gear, cea mai urmărită emisiune de automobilism din lume, au dedicat o ediţie întreagă acestui traseu pe care l-au numit „un circuit de Formula 1 creat de Dumnezeu”.

Antreprenorii argeşeni, 10 procese cu Ministerul Transporturilor din cauza acestei şosele

În ciuda celebrităţii sale, Transfăgărăşanul este deschis doar o scurtă perioadă a anului, motiv pentru care operatorii din turism cu afaceri în zonă au dat în judecată Ministerul Transporturilor.

De aproape patru luni, cinci operatori de turism se judecă cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, şi cer ca Transfăgărăşanul să fie deschis şase luni pe an, şi nu patru luni ca până acum. Omul de afaceri Dumitru Grecu, iniţiatorul procesului şi unul dintre cei mai mari promotori ai Transfăgărăşanului, spune că sunt pierderi  de milioane de euro cauzate de faptul că Transfăgărăşanul este deschis doar patru luni pe an. Operatotii din turism cer modificarea regulamentului de funcţionare a DN 7C – Transfăgărăşan ce permite ca porţiunea de maximă frumuseţe a drumului să rămână după iarnă închisă, inclusiv în luna iunie a fiecărui an.

Procesul a fost deschis pe 2 mai la Tribunalul Argeş, are următorul termen în octombrie şi are drept cauză nemulţumirea a cinci firme argeşene din domeniul turismului, cauzată de faptul că turiştii nu au cum să ajungă la unităţile de cazare din cauza închiderii drumului de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Hits: 435

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments