Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Transportul local, o miză prea mare pentru un oraş atât de mic

Category: Editorial Published: Wednesday, 22 May 2013 Written by Laura Ilie

La Curtea de Argeş transportul local reprezintă o sursă continuă de scandal. Chiar dacă apele par să se fi liniştit, bătălia pentru fiecare călător este atât de aprigă încât ai crede că toţi cei aproape 30.000 de locuitori se plimbă de zece ori pe zi cu microbuzul. Nu e deloc aşa, pentru că argeşenii merg mai mult pe jos, pentru că nu au bani de bilet, şi nici microbuzele vechi şi îmbâcsite nu îi îmbie la călătorii, chiar şi pe distanţe scurte. Dimineaţa şi seara, la intrarea şi la ieşirea de la muncă, mijloacele de transport în comun sunt pline, căci în rest bate vântul prin ele.

Şi totuşi, chiar în condiţiile în care de la an la an sunt din ce în ce mai puţini călători, sunt firme care se bat pentru concesionarea serviciului de transport regulat de călători la Curtea de Argeş. Teoretic, lucrurile stau cum am scris mai sus – pasageri puţini, probabil şoferi de microbuze care opresc banii în propriile buzunare, maşini rablagite, curse mai rare şi nu până la capătul oraşului. Practic, ceva tot se câştigă – din bilete sau din lipsa acestora, din subvenţia dată de Primărie pentru persoanele cu handicap, din orarul microbuzelor, mai aerisit în multe zile şi intervale orare, deci bani tot ies.

În ultimii şase ani serviciul de transport a fost asigurat de o asociaţie a transportatorilor. Înjurată de unii, protejată de alţii, această asociaţie a trebuit să lupte cu eternii piraţi, cu cei care aveau şi au o maşină două, pe care le conduc fraţi şi surori, şi care stau în staţii până când se umple autovehiculului, apoi pleacă spre Albeşti sau Corbeni. Cu aceştia nu s-a luptat nicio autoritate, nimeni nu a vrut să facă ordine în transportul local.

Îmi amintesc de dl. consilier Bugeac, fost de la PRM, acum ieşit din politică definitiv, singurul care chiar a încercat să facă ceva, măcar să-i sperie pe piraţii care „ocupaseră” transportul local. Credeţi că l-a ajutat cineva?! Nu. S-a dus la procesul intentat de transportatorii ilegali fără să fie însoţit de vreun jurist de-al Primăriei, sau cel puţin aşa a declarat. Procesul a fost strămutat, dl. Bugeac s-a plimbat după el, pe banii dumisale, singur, de parcă nu reprezentase Consiliul Local la controalele efectuate cu responsabilul pe probleme de transport din Primărie.

Scârbit, a renunţat la a mai lupta pentru respectarea legii, şi nimeni nu i-a urmat în luptă. Piraţii sunt la locul lor pe străzi, chiar dacă mai rari, căci criza şi călătorii din ce în ce mai puţini i-au lovit şi pe ei, iar la Primărie astăzi este licitaţia pentru concesionarea serviciului de transport. Săptămâna trecută, când a fost anunţată prima dată licitaţia, s-au prezentat două asociaţii de transportatori, cea care a asigurat acest serviciu în ultimii şase ani, şi o alta, din care face parte firma unui fost şef al unei autorităţi în transporturi. Ce se va alege de această licitaţie veţi afla din Interes Argeşean, dar miza acesteia pare mare. Prea mare pentru un oraş atât de mic, cu străzi puţine şi proaste, cu locuitori săraci şi obişnuiţi să meargă pe jos.

Hits: 1008

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments