Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Serviciul Public de Gospodărie a avut un buget de 2 milioane de euro, iar acum va avea 3 milioane

Category: Administratie Published: Monday, 04 March 2019 Written by Interes argesean

Nu se va mai ocupa de deszăpezire, dar primeşte în administrare sala de sport, stadionul şi complexul de nataţie

Serviciul Public de Gospodărie Comunală (SPGC) are un Regulament de organizare şi funcţionare nou nouţ. Prin schimbările aduse, SPGC scapă de unele activităţi, dar primeşte unele noi, poate de o mai mare anvergură. Regulament de organizare şi funcţionare a fost supus aprobării Consiliului Local la ultima şedinţă, iar discuţiile au fost numeroase. Un consilier local, Ionel Păunescu, i-a cerut primarului Constantin Panţurescu să-l demită pe directorul SPGC, Ioan Ghiţă, dar edilul nu l-a luat în seamă.

Conform Regulamentului, SPGC se ocupă de administrarea străzilor, drumurilor şi parcărilor din municipiu, prin executarea lucrărilor necesare, certificarea stării tehnice a drumurilor, organizarea fronturilor de lucru, semnalizarea lucrărilor şi adoptarea restricţiilor de circulaţie necesare desfăşurării circulaţiei în siguranţă. De asemenea, Serviciul Public se ocupă de amenajarea şi întreţinerea locurilor de parcare şi afişaj publicitar pe străzi, administrarea şi întreţinetea terenurilor şi bazelor sportive, a sălii de sport şi a complexului de nataţie, când acesta va fi gata. Tot SPGC trebuie să monteze şi să întreţină mobilierul stradal. O noutate a Regulamentului o reprezintă amenajarea cursurilor de apă ce traversează localitatea, prin lucrări de îndiguire, dirijare şi asigurare a scurgerii apei, curăţarea şi amenajarea şanţurilor.

100 de angajaţi, eficienţă mică

La Serviciul de Gospodărie erau angajate în 2018 100 de persoane – un director, un contabil şef care conduce Compartimentul Contabilitate unde lucrează doi angajaţi, iar la Serviciul juridic, resurse umane, achiziţii administrativ lucrează 16 persoane. Şeful Serviciului de Gospodărie din cadrul SPGC are în subordine Formaţia întreţinere şi reparaţii străzi, care are 26 de angajaţi, Formaţia spaţii verzi, cu 29 de angajaţi, Formaţia de asfalt, cu 4 oameni, Formaţia beneficiari venit minim garantat, cu un angajat,  iar direct subordonată directorului este Formaţia mecanizare, transport, unde muncesc 18 persoane. Sunt mulţi paznici la SPGC, peste 10, care veghează sediul, staţia de asfalt şi cimitirul. 100 de salariaţi înseamnă mult pentru ce se face, au apreciat unii consilieri, dar, cu noile activităţi, Serviciul mai are nevoie de oameni şi cu siguranţă de mai mulţi bani decât are acum.

„Aveţi un buget de două milioane de euro, iar acum, cu noile sarcini, probabil că veţi avea trei milioane. Sunteţi într-o situaţie privilegiată. Vă sculaţi dimineaţa cu banii în cont, îi primiţi direct, fără probleme”, a spus consilierul Ion Şerban, iar Ionel Păunescu nu a votat Regulamentul, pentru că, deşi „a fost făcut binişor”, după cum a afirmat Păunescu, primarul trebuia să vină cu el în Consiliul Local în urmă cu un an sau doi. „Nu o să-l votez pentru că mai e de lucru la el. Ar fi trebuit să îl avem din 2016 – 2017”, a declarat Ionel Păunescu.

„Oricine poate să critice!”

Directorul Ioan Ghiţă, prezent la şedinţă, dar aşezat în spatele sălii, a spus şi el câteva lucruri. „SPGC nu e al lui Ghiţă, e al Consiliului Local. Trebuie să existe un alt mod de lucru, oricine poate să critice!”, le-a spus acesta consilierilor locali.

Noile atribuţii nu sunt chiar noi, a afirmat Ghiţă. „Am mai avut aceste activităţi pe care ni le-aţi dat acum, şi ne-am descurcat”, a afirmat acesta.

Pentru punerea în practică a noului Regulament e nevoie de o organigramă nouă, iar Ioan Ghiţă trebuie să o pună la punct în cel mai scurt timp, până la adoptarea bugetului local. În funcţie de aceasta şi de buget, SPGC va primi banii de care are nevoieca să facă tot ce prevede Regulamentul, adică probabil trei milioane de euro.

Hits: 2938

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments (2)